Isnin, 25 Julai 2011

Sukarelawan ABIM Bangi menjayakan Ijtimak Harakiyy ke 2

Pada 22 -24 Julai 2011 yang lalu bertempat di MAEPS, Serdang dan Kolej Dar al Hikmah (KDH) Selangor telah diadakan Muktamar Sanawi melibatkan PKPIM-ABIM-WADAH. Ia merupakan kali kedua rangkaian gerakan dakwah strategik melibatkan kelompok pelajar/mahasiswa, belia/anak muda dan golongan dewasa mengadakan program tahunan bersama. Program ini diadakan dengan bertujuan untuk merapatkan silaturrahim sesama ahli gerakan, berkongsi pengalaman serta ilmu melalui Seminar Siasah Shariyyah. Ia sekali gus memperkukuhkan usaha-usaha dakwah pelbagai peringkat di negara ini.

Malahan, ABIM Bangi melalui Sdr Muhammad Nizam selaku Setiausaha Kewangan ABIM Bangi telah diamanahkan untuk mengetuai Jawatankuasa Sukarelawan Ijtimak Harakiyy Ke 2 dan telah menyumbang tenaga melalui 10 orang aktivis muda ABIM Bangi.

Semoga, pengalaman yang ditimba melalui gerak kerja sebagai sukarelawan ini,akan membolehkan aktivis muda ABIM Bangi dapat membina jaringan sosial dengan pelbagai pihak serta lebih memahami susur galur perjuangan dakwah ABIM selama 40 tahun dan PKPIM selama 50 tahun serta WADAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan